Що ж таке корисність?

Корисність - суб'єктивна міра задоволення, що його отримує індивід від споживання блага або набору благ.

Іншими словами, корисність визначає, якою мірою індивід задовольнив свої потреби, споживши певні блага.
Корисність блага (U) - це задоволення, яке отримують споживачі при споживанні благ і послуг. 
    Про корисність можна судити, лише інтерпретуючи дії споживача.
    Мета споживача - максимізація корисності.

Одиниця виміру корисності:
     Cпеціальну систему для розрахунку корисності від 
споживання товарів назвали ютиль, від англійського слова 
utility, що означає корисність. Загальна величина задоволення, 
яку отримує споживач від всіх спожитих благ, називається 
сукупною корисністю (ТU).
     Залежність сукупної корисності від кількості спожитих 
благ відображає функція:

TU = f(X,Y,…),
де Х, Y . – кількості споживаних благ.
      Для випадку споживання одного блага (Х) функція 
сукупної корисності має вигляд:

TU = f(X).
Одиниця виміру корисності:
      Економісти говорять, що сума корисності декількох товарів показує, яку корисність принесли нам ці товари. Якщо це виразити у формулах, то сума корисності буде мати такий вигляд:  U=f(Х1, Х2, Х3, .... Хn),
де Х1, Х2, Х3, .... Хn – це товари, які ми споживаємо.
Корисність поділяється на: загальну, середню та граничну.
    Загальна корисність ( TU )- це вся корисність, яку отримує 
споживач від використання товару загалом. 
   Загальна корисність характеризує суму усіх граничних корисностей:   
TU= U1+U2+…Un











Крива загальної корисності
     
      крива загальної корисності спрямована вгору і зростає у міру збільшення кількості спожитого товару







Закон спадної граничної корисності 

(перший закон Госсена)



      При споживанні кожної додаткової (наступної) одиниці товару величина додаткового задоволення для людини зменшується.






Крива граничної корисності:
                                            
   Крива граничної корисності прямує
 зверху вниз зліва направо і показує 
 зменшення граничної корисності у
 міру збільшення кількості 
 споживання товару.

Немає коментарів:

Дописати коментар